Alla inlägg under december 2012

Av Christian Åström - 10 december 2012 12:45

Tjena tjena


Hemma med lillan idag då hon tyvärr är lite sjuk å snorig   men men de är genom smärta man finner ljuset   Känner mig oförskämt pigg efter gårdagens intervallpass på 4*1000m och 2*500m !! men kroppen börjar väl inse nu att det inte blir roligare än så här hehe  

Idag kommer det bli ett lugnare distanspass på 7km-1mil och bara rulla ur benen lite helt enkelt och därefter vilodag i morgon för att sen på det igen onsdag & torsdag   

En annan rolig sak är att jag idag fick en förfrågan om att bli en utav ledarna  hos Sundsvallsgymnasterna !! hehe, kul kul , för jag har ju mååååånga års erfarenhet av gymnastik ??? ööö inga år   men men nått kan jag säkert tillföra till dom små, kanske lite energi och vilja i alla fall !! så det kommer jag naturligtvis tacka ja till!


Nä nu blir dett att ta upp lillan som ligger ute i vagnen och sussar å vilar upp sig, sen blir det att läsa lite böcker och busa lite med henne. Ha det bra där ute, nedan ser ni gårdagens tider från passet:


Intervallpasset :
1a 1000m 3.31min
2a 1000m 3.28 min
3e 1000m 3.43 min
4e 1000m 3.38 min
1a 500m 1.33 min
2a 500 m 1.40 min allt i en lutning uppför nivå ett ! Grymt nöjd !!!!!
  



Av Christian Åström - 9 december 2012 08:01

Hello på er !

Nu var det ett tag sedan man satt här och skrev :) det har varit en ganska hysterisk period med jobb, barn , vardagen & annat som tagit tiden  Träningen har rullat på under denna tid dock inte på samma nivå då vinterna och kylan slagit till, mycket träning på crosstrainer mm har det blivit istället för löpning men den typen av träning ska ju absolut inte underskattas!!

Jag har nu skaffat ett gymkort som jag nu känner låg helt rätt i tid och kan då köra på löpband under denna skit vinter som jag tycker alla vintrar är Träningen den närmaste månaden kommer jag lägga upp på ca 4-5pass/ vecka med distanspass, intervallpass, kortare snabbpass & även lite styrka.

Idag är det dax för ett första intervallpass och det var ett tag sedan ;) får se vart det slutar hehehe. Passet kommer se ut som nedan:

4*1000

2*500

Jogg 2km


Såja då kör vi då?????!!! 


P:s Stava kan jag inte som ni kanske ser på nått ställe här ovan, men det bjuder jag på 

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards